zondag 6 april 2008

Speelpleinwerking

De eerste week van de voorbije vakantie heb ik als monitrice op de speelpleinwerking gestaan. Dit was voor mij een heel boeiende ervaring, ook naar mijn opleiding toe. Ik had de kleuters als voornaamste groep. Dit was een week waar ik veel bij heb geleerd op vlak van communiceren met ouders, en eveneens met het werken met kleuters. In het begin van de week waren er maar 12 kleuters en tegen het einde van de week waren het er 24. Op mijn stages heb ik enkel nog klassen gehad van boven de 20, door de speelpleinwerking leerde ik ook hoe het is om met een kleine groep kleuters te werken. Eveneens was het heel leuk om te horen van de andere monitors dat ik echt heel goed leiding kon geven, ze waren heel verbaasd dat de kleuters rustig waren en dat ze heel braaf waren ook al was je bezig met iets klaar te zetten of zo. Toch had ik ze zelfs dan in de hand. Deze week heeft er voor gezorgd dat mijn vertrouwen weer omhoog gegaan is en dat ik nu nog meer wil geven dan er voor om deze studies tot een goed einde te brengen.